Thursday, March 18, 2010

Cerita 2 minggu

Setelah hampir 3 purnama blog Kerlip-kerdip ni tiada entry-entry baru, malam yang sedap-sedap ni gua terasa nak menulis sikit. Gua bukan apa, semenjak dua menjak ni gua sibuk sikit. Bukan sibuk pasal hal-hal sekolah pun, banyak sibuk kelain. Kalau PTPTN tahu ni gua rasa mungkin diaorang sedikit kecewa. Gua apa kisah, loan tu nanti gua bayarlah. Dah la bunga loan PTPTN ni tinggi semacam. Kalau gua sambung sekolah lagi lepas ni gua ingat nak pinjam dengan Ah-Longlah, banyak sikit. Habis..

Cerita lain..

Dua tiga minggu ni macam-macam terjadi. Kerja-kerja sekolah nampaknya makin surut. Semua benda berjalan dengan lancar walaupun ada beberapa perkara tak seperti yang dirancangkan. Harap lepas ni settle semua. Hujung bulan ni gua ingat nak balik kampung. Gajah dengan harimau gua tu mungkin tengah rindu kat gua. Habis..

Cerita lain lagi..

Sebenarnya masa gua tulis entry ni kepala gua sedikit serabut. Macam-macam gua tengah fikir ni. Tapi dengan hati yang selamba, gua taip je entry ni. Sebenarnya ramai juga orang tanya gua kenapa gua suka menulis walaupun tak dapat apa-apa. Gua jawab senang je, gua bukan susahkan orang pun nak tulis-menulis ni. Habis..

Cerita last..

Esok gua ada exam, gua tengok note semua nya gua tak faham. Dah la pemadam gua hilang. Gua nak pergi rembat kat bilik sebelah jap. Mata pensel tekan gua pun tinggal sebatang je lagi ni. Habis..

NOTACIKGU: Gua ingat lagi cikgu Hashim lekuk kepala gua sebab gua tak pandai nak tulis no 8. Gua darjah satu masa tu memang la menulis ada gugup sikit.

No comments: