Saturday, April 24, 2010

Kampung dan Ultraman

2 minggu lepas gua balik kampong. Balik pun sekejap je tak sampai seminggu. Sebenarnya gua balik bukan ada apa pun, saja terasa nak balik. Tapi balik time-time ni jadi tak best pulak. Semua kutu-kutu tak balik pulak cuti. Jadi, gua ambil keputusan bertapa kat rumah je la siang malam.


Pertapaan gua kat rumah nampak macam sia-sia. Yelah, duduk tengok tv tapi cerita ulang tayang yang tu je. Sampai skrip cerita pun gua dah hafal. Cilakak punya astro.


Ada satu hari tu gua dah tak tau sangat nak tengok cerita apa, jadi gua layan la cerita ultraman. Gua punya layan ultraman ni pun boleh tahan juga syoknya. Sambil layan tu gua makan cikedis super ring. Dah macam zaman tadika dulu dah tengok tv sambil makan cikedis.


Tengah layan ultraman karate tengkok raksasa tu, gua terkenang pula zaman kecik-kecik dulu. Dulu kecik-kecik bila tengok cerita kartun mesti tengok ramai-ramai. Barulah cerita tu jadi sedap lain macam.


Gua ingat lagi dulu, lepas habis tengok cerita kartun je mesti sibuk nak cerita semula. Masing-masing dah tengok tapi nak juga cerita. Sambil cerita sambil buat gaya. Siapa yang jadi raksasa memang kesian. Kena saja kerate tengkok.


Ada seorang member gua ni, dia pernah cerita yang ada pakcik dia kerja dekat pejabat ultraman dekat kolumpo. Itu jam memang masing-masing kagum tak ingat. Member gua cakap pejabat ultraman tu seluruh dunia ada.


Faking, gua kena tipu. Boleh tahan barai juga gua masa kecik-kecik dulu. Mudah sangat nak terpengaruh. Gua tengah nak ingat siapa member gua yang cakap tu. Kalau gua dapat ingat, gua nak tanya pakcik dia dah naik pangkat jadi ultraman belum. Keh keh keh



NOTASINGKAT: Agak-agak berapa gaji ultraman eh?? Gua rasa mau cecah 80 ratus ribu.

No comments: