Wednesday, February 3, 2010

Kari sedap dan berus...

Aku makan 2 kali sehari je. Korang? Normal la tu bagi manusia kacak seperti aku ni makan 2 kali sehari. Makan banyak-banyak macam orang nak kerja kontrak je. Tak efisien la kalau makan lebih dari 2 kali sehari. Makan 2 kali sehari pun badan naik tak ingat. Aku rasa mugkin sebab aku makan terlampu ikhlas.

Cerita bab makan ni, aku memang tak berkira dan memilih dalam nak makan-makan ni. Janji kenyang sudah. Tapi kalau tak sedap tu ada juga aku mencarut tak tentu hala. Tapi jangan lah nak mencarut depan rezeki pula, tak elok cikgu sejarah aku cakap.

Ada satu kedai makan tu, memang sedap la lauk-pauk dia. Kuah-muah pun memang menjilat jari la. Masakan dia ala-ala kampung camtu, tapi kadang-kadang aku mencarut juga dalam hati sebab mahal nak mampus.

Aku suka dia punya kari, memang best la. Memang king lah kari dia. Rasa macam makan kari dari india pun ada. Tapi ada satu hari tu memang aku bengang gila dengan kari makcik ni. Nak aku carut, Nampak macam salah aku, nak aku maki tak sampai hati.

Lepas makan nasi kari aku terus blah. Sedar-sedar aku tengah fokus berus baju nak hilangkan kesan degil kari tu.

Apa cerita weh makan nasi kari bertepek kat atas baju. Aku yang smart ala-ala pengurus bank pun dah jadi macam mamak tebar roti canai. Cilakak.


NOTAKERLIP: Lain kali makan tu jangan tengok betis makwe je.

2 comments:

Anonymous said...

suke mkn kari ptt la bdn naik.. hahaha

Anonymous said...

kari mamak kew??